logo tasarım
Logo nedir? Kelime mealı olarak cins huzurlığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak hizmetletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda söz mealının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan nefer yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çtuzakışmasını meydana getirecek nefer yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler bağırsakin henüz çok yeğleme edilebilir. Biricik bir sektörde canlılık gösteren hizmetletmelerin çoklukla logoları kolü özümleme eder. Ancak yekten ziyade kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan cidden marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çtuzakışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zevahirte teşhisnmasını sağlayan hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, hafif anlaşılır, yolırlanması hafif, muhtemel başüstüneğunca azca adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çdenktaş baskı ve bölge tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya heybetli mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine normal olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıdüzen gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem bile akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı meal bakımında bu marifet çok önemlidir.
Yorum yapılmamış